Sunday, June 27, 2010

Kepada Sesiapa Yang Buat Lawak Tapi Orang Tak Gelak, Kita Geng

kejadian yang agak tak boleh blah ni berlaku masa lepas da habis makan malam. tapi still duduk lepak kat meja makan. sebelum tu, ayah ada beli kaya dalam tin. ibu pula sibuk suruh pindahkan ke tupperware. okay aku da pindahkan. kaya kan lembik kan? aku suruh adik simpan dalam peti ais. sebab dia yang paling dekat dengan peti ais eheh. aku tolak la sket kaya tu ke arah adik. dan aku nampak kaya tu bergerak macam blob. teringat cerita The Blob, aku pun

"eh adik. macam blob la"

tanpa melengahkan masa, aku

"rawr, rawr, rawr. makan adik"

dengan muka-muka sekali aku 'rawr'kan. lepas itu

"rawr, rawr, rawr. makan ibu pula"

masa tu ayah da blah dari meja makan da. kalau tak mesti dengan ayah-ayah pun kena 'rawr, rawr, rawr'kan sekali. adik da usha pelik. masa ni aku tak pasan lagi ibu pun da usha aku. tiba-tiba ibu cakap

"tak kelakar pun?"

ni la kaya yang macam blob tu

No comments: